2012. május 30., szerda

Második lépés a spóramérés rögös útjai :-)

Lassan beletanultam a metszetek készítésébe. de hiába láttam a spórákat, mérés nélkül sokra nem mentem velük. Vettem egy kallibrációs lemezt. Sanyi módszerével, -  hogy a tárgylemezbe vésett kör közepének a hátulját alkoholos filccel finoman megjelöltem, könnyebben kergethessem a spórákat a célba, -  még mindig csak saccperkábé tudtam mérni.
Aztán a gombázós topicon Storman fantasztikus találmányát olvasva, megkértem, hogy generáljon már nekem is egy mérőlécet, amire én sajnos nem voltam/vagyok képes. A számítógépes grafika már végképp nem az én műfajom. Ákos e-mailon elküldte a lécet, elmagyarázta, hogyan illeszthető a spóraképre a léc, és innentől már azt hiszem minden feltétel előállt gombászkodásom  legújabb fejezetének megnyitásához: a gombahatározás spórakép segítségével részhez. Illetve csak majdnem minden, hiszen szakirodalomra is nagy szükség lenne, ezt most néhány könyvön kívül az Internet adja számomra. Azok a honlapok, ahol már spóraméreteket is közölnek, mi több spóra képeket is felraknak, elfogadható támpontnak tekinthetők a gomba meghatározásához.

A Stormanféle léc :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése