2017. június 1., csütörtök

Encoelia furfuracea - közönséges mogyoró-csészegomba hosszú élete.

Ezt a gombát 2012-ben találtam meg először Budakeszin, majd 2013-ban Miskolcon a Csanyikban is, csak a keleméri adat váratott magára 2017-ig.
2017. március 10-én találtam rá egy letört mogyorófa ágon.
S mert a március hideg és száraz volt, a gomba sokáig zárva volt, nem nyílottak ki a csészék spóraszórásra.
Encoelia furfuracea Kelemér, 2017.03.10. 

Több alkalommal elzarándokoltam a helyszínre, már-már attól tartottam, hogy leszárad a gomba, mert egyre jobban zsugorodott össze.
Szerencsére áprilisban megjött a csapadék, így végre kinyílt állapotban is sikerült megörökíteni. A két dátum közt 50 nap telt el. Ugyan melyik tömlősgomba képes 50 napot várni, hogy elszórhassa spóráit?  A mogyoró-csészegomba túlélő képességéről a magam szemével győződhettem meg.
Encoelia furfuracea Kelemér, 2017.04.29
A két kép ugyanarról a gombáról készült 50 nap különbséggel :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése