2013. augusztus 29., csütörtök

Scutellinia crucipila "rövidszőrű sörtéscsészegomba:-)"

Erdélyben 2013. augusztus 22-én Komandón futottam össze ezzel az újabb aprósággal.
Scutellinia crucipila

Három éjszakát gyötrődtem vele, mire meglett a megoldás. A kulcs a gomba külső oldalát borító sörtékben rejlett. Amíg nem ezen a vonalon kerestem nem is csoda, hogy nem jutottam semmire, hiszen a spóra formája, díszítettsége, nagysága nem egyedi. A sörték viszont igen. Világosbarna színűek, nem feltűnő hosszúak,  a csésze szélén főleg a kinagyított képen már jól megfigyelhetők.
A tagolt szőrök 10x nagyításban

Scutellinia crucipila spórák a tömblőben

kapcsolódási pont (elágazó lábacskák)


A szőr bázisa, mellyel a termőtesthez kapcsolódik 2-5 ágú. A spóra finoman pontozott, szemölcsös. Mérete17-19 x 9-10 mikron.
Scutellinia crucipila
A termőtestek nagysága 2-8 (10) mm, színűk élénk narancs-piros.
Csupasz nedves földön, utak szélén találkozhatunk vele júniustól augusztusig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése