2012. július 10., kedd

Miladina lecithina

Jó a háznál a mikroszkóp. Már tavaly is fotóztuk ezt a kis tojássárga gombicseket, de csak ma sikerült nevén nevezni.
Tegnap éjjel, gyönyörű spórákat fogtam belőle, láttam az aranysárga színeket a parafízisekben, de a svájci könyvemben még csak kiinduló pontot sem találtam a megfejtéséhez. Ekkor jött a nahuby.sk lapozgatása, majd a hasonlónak vélt gomba guglizása, spóraméret, élőhely, szín úgy stimmelt, hogy  megnyugodhattam, az én gombácskám is a Miladina lecithina. :-))
Képeket: Szilvásy Dénes és Edit készítette 2012.07.07. és 08.-án a Bükkben. (Forrásvölgy)



Miladina lecithina spórák










2017. június 27-én a Bükkben, a Forrásvölgyben jártam. Most is megtaláltam őkelméket. Szépek, mint mindig :-)
Miladina lecithina 2017.06.27. Forrásvölgy



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése