2012. július 10., kedd

Peziza subisabellina

A Forrásvölgyben legszívesebben a Kecske lyuk barlangban hűsöltünk volna, na de akkor ki találja meg helyettünk a gombát?! Reggel fordítva vettem fel az ingemet, s mert annyira azért vagyok babonás, hogy elhiggyem, hogy ez szerencsét jelent, nagyon vártam, hogy így legyen. A vaddisznók túrta kiszáradóban lévő patak partján vettem észre ezt a gyönyörű színű, bársonyos felületű csészegombát a földön, jobban mondva egy gallyon csücsült, sárral odatapadva. Nincs szakkönyvem a megfejtéshez sajnos. Feltettem a spóra és a gomba képét a francia aszkuszos fórumra  http://www.ascofrance.fr/forum, fél órán belül megmondták a tutit :-) Ez volt a szerencsére a ráadás.
A felvétel 2012. július 6-án készült a Bükkben, Forrásvölgyben.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése