2012. július 19., csütörtök

Plectania melastoma kis kehelygomba

Ezt az ördögien szép gombát nagyon régen, egy Hárs-hegyi kiránduláson láttam Attilánál, de akkor még nem voltam tömlősgomba rajongó, sem fényképezőgép tulajdonos. :-)
A miskolci gombászok honlapján e gomba miskolctapolcai megtalálásának körülményeiről írtam egy ismeretterjesztő cikket a szólástér rovatba.
Az  cikkhez felhasznált fordítások egyike azt írta, hogy e gombaritkaság megjelenhet lombos és tűlevelű erdőkben, ligetek szélén, eltemetett gallyakon, szederágakon. Ez a szederág, bevésődött. :-)
Budakeszin az M-es úton sétáltunk 2011. 03.20-án , amikor elértünk az út széli szedresbokrokhoz. Bevillant nekem, mi lenne ha.... És ott voltak! És milyen gyönyörűek! Majd két hónapon keresztül több "túrát" szerveztem gombásztársaimnak is e "kegyhelyre", hogy ők is élőhelyükön láthassák, fotózhassák őket.


Plectania melastoma 2011.03.20


Plectania melastoma 2011.03.26.


Plectania melastoma 2011.05.14


Plectania melastoma 2011.05.14.
rizomorfákkal
 A felvételeket Szilvásy Dénes és Edit készítette 2011. 03.20 és 05.14 között Budakeszin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése