2012. július 6., péntek

Peziza vacinii barna tűznyomcsészegomba

Peziza vacinii tarajokkal díszített spórája
Az előző bejegyzésben (Anthracobia maurilabra) említettem a meglepetést. Ez a barna színű csészegomba volt az. Ott csücsült a sárgák közepén, mint királyfi a trónusán. Fantasztikusan szép, tarajos díszítésű a spóraképe.Huszonháromszor átlapoztam a svájci ascomycétás könyvet, de ehhez hasonló mérettel, formával és mintával nem volt benne gomba. Gondoltam egy merészet, hátha ennyiből is meg lehet határozni ezt a gombát. Hol vagyok én még a spórafestéstől, cisztídiumok, egyebek megfigyelésétől. Feltettem a gombám képét és spóráját a francia honlapra. Fél órán belül megvolt a megoldás! :-)





(A további álmatlan éjszakák megspórolva.)
A felvételeket Szilvásy Dénes és Edit készítette 2012. 07.01-én   Bükkben, Hollóstetőn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése