2017. április 28., péntek

Helvella lacunosa - szürke papsapkagomba

2014. szeptember 30-án Bükkszentkereszten a Kaán Károly forrástól baktattam felfelé, amikor rátaláltam eddigi életem legszebb szürke papsapkagombájára.| Hogy mi vonzotta rá a szemem a szürke fenyőavarban nem tudom, de gyanítom, hogy volt valamiféle kommunikáció köztünk. Valami ilyesmi: héééé, te tömlősgomba bolond, ne menj már el mellettem észrevétlen! :-)
Nem hoztam haza, hiszen meghatározásához nem kell nagy tudomány, se mikroszkóp.
Nyártól - őszig terem. Jellegzetessége, hogy általában két csúcsú a süvege, tönkjének bordái keresztirányban is összekötöttek.

Helvella lacunosa, 2014.09.30. Bükkszentkereszt
Nevében a színe.
2014.10.23-án Keleméren is találtam egy kisebb termetű példányt.
A szürke papsapkagomba alakja, formája, színe meglehetősen változékony.
Magam legtöbbször a világosszürke kalapú, kis termetű változatával találkozom.
Helvella lacunosa 2014.10.23. Kelemér

Helvella lacunosa spores (15-18 (20)-10,5-12 (13)
Ezen a fórumon fehér-világos- és sötétszürke példányokból látható kollekció. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése