2017. április 28., péntek

Hyalorbilia inflatula - áttetsző szürkés korongocskák

2015. december 13-án is a Mohos felé vittek a lábaim :-)
A Nagymohos szélén nádi kígyógombát kerestem, ha azt nem is sikerült találni, de tömlősgombával összehozott a szerencse. Két vékonyabb fadarabon a mocsár szélén figyeltem fel a piszkosszürke gombákra. Gondoltam megint egy számomra meghatározhatatlan Mollisia lesz, de azért lefotóztam és anyagot is hoztam haza. Itthon nézegetve a gombák képét csak feltűnt, hogy a csésze áttetsző, (akár az Orbilliák ), és nagyon vékony a húsa.
Hyalorbilia inflatula 13/12/2016 Kelemér

Mikroszkóp alá tettem, s mert jódreakciója negatív, nem lehetett Mollisia, és a spórája is  keskeny, kolbász alakú volt.
Hyalorbilia inflatula spórák és tömolők
Lázas lapozgatásba kezdtem, s a könyvembe találtam egy hasonló gombát a Hyalorbilia inflatula névre hallgatót. Spóraméretek, élőhely, termőidő stimmelt, így hát egyelőre ez a megoldás.
Ami viszont újdonság számomra az, hogy a gombák horgonyozó hifákkal kapcsolódnak az aljzathoz. Nahát, ha nincs nyelük, ezek szerint horgonyozó hifájuk van! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése